Tipy jak cvičit v zimě

Tipy jak cvičit v zimě

Také jste přes zimu přecpaní jídlem, cukrovím a dalšími pochoutkami? Už sami nevíte, co dělat, protože Vás přecpávání sami sebe nebaví? Všimli jste si dokonce, že jste přibrali? Tak takto tedy ne!

Můžeme se teple obléct a jít cvičit ven. Pokud jste však labužníci tepla domova tak můžete klidně cvičit také doma nebo ve fitku

Přes zimu, kdy má většina lidí více času, nechodí se moc ven, děti jsou doma hned po škole, je potřeba si najít čas sám pro sebe. Co je však lepší, sedět na gauči v obývacím pokoji, jíst další cukroví, v ruce držet telefon a pročítat zprávy, nebo něco udělat sám pro sebe, pro své tělo, které mi to časem vrátí? Pokud jste si zvolili druhou variantu, můžete pokračovat ve čtení dále.

Outdoor trénink - cvičení venku

Cvičení venku má samozřejmě své výhody a nevýhody. Mezi výhody patří odreagování od starostí a od rodiny. Každý potřebuje na chvíli vypnout a cvičení venku je ideální cesta jak to udělat. Při cvičení doma se vám může snadno stát, že přijde někdo z rodiny, telefonát nebo emailová zpráva z práce. Nechte mobil doma a vyrazte do terénu ven. Již vás nebude nic  rušit.

Jak běhat v zimě

Asi nejoblíbenějším cvičením provozovaném během zimy je běh. Není ani potřeba běhat rychle nebo daleko. Stačí si před vyběhnutím vytyčit cíle, jako je třeba průměrné tempo nebo jak  daleko poběžíte. Pro začátek stačí běhat 2, 3 kilometry. Budete se cítit svěžeji, a lépe se vám bude přemýšlet  s vyčištěnou hlavou.

Pro běhání v zimě je důležité zimní oblečení. Osvědčenou variantou je termo-triko, přes něj pak obyčejné nebo  funkční triko. Jako poslední vrstva dobře poslouží mikina případně větrovka. Na nohy pak termo-kalhoty, kraťasy a vysoké ponožky (pokud jste fanoušek nějakého fotbalového klubu, doporučuji štulpny). Určitě nezapomeňte na rukavice, čepici a podle potřeby nákrčník.  

Velmi důležitou pomůckou na běh v zimě jsou samozřejmě kvalitní boty. Kupte si ty, které vás nebudou tlačit, ani vám nebudou plandat, tedy zvolte správnou velikost. Vyzkoušejte si je zda jsou pohodlné, jedině tak vás při běhu nebude  nic  vyrušovat. Nemusí být značkové a drahé, ale to už je čistě na vás. 

Kondiční cvičení na sídlišti

V každém městě jsou u panelových domů různé cvičící pomůcky a nástroje. Jsou v  zimním období prázdná, takže stačí pouze shrnout sníh a pustit se docvičení. 

Nezapomeňte se správně obléct, třeba jako na běhání. 

Jak na cvičení doma

nechcete opustit pohodlí a intimitu domova? Kupte si jakoukoliv cvičební podložku. Poté již stačí pouze stáhnout si aplikace na posilování do Vašeho chytrého telefonu. Některé aplikace mají i hlasového trenéra či video-ukázky. Zkuste třeba aplikaci 30 Day Fitness at Home, do začátku vám s cvičením dost pomoůže. 

Samozřejmě si nezapomeňte připravit teplý nápoj, čaj je velice vhodný. Dále bych si s sebou vzal kapesníky, přeci jen je zima, budete mít ucpaný nos a je lepší se vysmrkat, než popotahovat. 

Při cvičení doma si dávejte  pozor na správné dýchání. Je to velice důležitá část. Nádech nosem, výdech pusou. Pokud je venku opravdu zima a každý nádech vás studí, chvílemi až bolí a dýchání je nepříjemné tak zkuste dýchat třeba přes nákrčník. Ten aspoň částečně ohřeje vzduch, který vdechujete do plic. 

Před cvičením určitě nejezte.  Dobré a minimálně vhodné je také stáhnout jakoukoli aplikaci, která Vám zaznamená Vaše cvičení. Uživatelé Apple, kteří mají iWatch, mohou využít cvičení v hodinkách. Pokud ne, aplikací je dost, např. Adidas Running či Strava.

A nejdůležitější část cvičení je MOTIVACE. Pokud ji nebudete mít, můžete se na cvičení vykašlat. Dokažte si sami pro sebe, že Vám na Vašem těle záleží a udělejte něco pro něj. Pouze Vy ho. můžete upravit a je to čistě na Vás.

Cvičení ve fitness centru

Cvičeni ve fitness centru má mnoho výhod. Můžete cvičit s trenérem ve skupině, individuálně nebo samostatně. Velmi dobrým způsobem cvičení jsou skupinové tréninky jako je například kruhový trénink, tambata, bossuu, TRX nebo joga. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *